Manstorgets FORUM

En plats öppen för diskussion.

Här träffas man för att diskutera både mäns och kvinnors problem, inte minst i relationerna.

Ta del av ett stort antal inlägg, svar och kommentarer genom att söka dig fram i menyerna.

Kom gärna med egna frågor och idéer!
Berätta, påstå, fråga och kommentera!

Skriv till MT
Översikt i rubrikform
Senaste NYTT
Tillbaka

3. Om sex   

3.1 Sex och samförstånd

No: 3107

La Vendel vill diskutera begreppet och betydelsen av OTROHET

Hej hej!

Jag vill diskutera begreppet OTROHET.

I min värld finns inget som heter otrohet. Dock förstår jag ordböckernas definition av ordet. Otrohet, ja fysisk alltså, kan leda till relationsproblem så därför postar jag min fundering här. Så här tänker jag om otrohet ...

Ingen människa har väl sex med A för att jäklas med B? Man har sex för att man helt enkelt vill ha det. Men så kan man ju tänka så här också: bli frestad borta men ät hemma. Visst kan man tänka så.

Jag skulle aldrig komma på tanken att 'förhöra' min partner om hans sexliv utanför det sexliv han och jag har tillsammans (den 'värld' som han och jag delar) - tycker på något sätt att det är hans privatsak. Jag äger inte honom även fast vi har ett förhållande.

Den jag älskar vill jag gott och jag vill inte lägga någon skam och skuld på honom när/om han är 'otrogen'. Låter detta helt knasigt? Kan vi diskutera det här?

La Vendel

MANSTORGET, ETT FORUM FÖR ALLA

Skriv till MT